//Forever Imperfect
Resign ? Oh No !
Assalamualaikum , salam sejahtera dan salam satu Malaysia :)

Alhamdulillah , hari ini dapa juga meng-update blog yang telah lama berusang ini . Berusanglah sangat -_- Actually , sekarang ni bukannya malas nak buat entri baru atau cerita terkini . Bukan tak nak , tapi masa amat mencemburi saya sekarang ni . Senang cerita sekarang ni saya tengah busy bekerja even umur baru nak meningkat ke 18 tahun .

Mudakan saya ? haha , sorry perasan lebih hari ni . Kira mudalah tu sebab umur belum lagi mencapai 18 tahun . Baru 17 tahun okay ? Haha . Birthday saya lambat lagi nak datang . So , kiranya saya masih lagi budak tak matang . Okay , saya tahu itu . Kebiasaannya , budak lepasan SPM ni malas nak cari kerja . Macam sayalah juga dulu . Memang kemalasan dulu tahap kemalasan yang terlalu tinggi . Eh ! Macam mana tu ? Haha .

Saya ingat lagi sewaktu peperiksaan SPM 2012 dah habis  . Memang syok gila . Habis exam tanggal 6 Disember 2012 , merdekalah calon pelajar SPM 2012 . Time tu masing-masing nak cari kerja .  Yang saya ni , dalam kepala otak just pikir PLKN je . Ingatkan dapatlah PLKN intake ke 1 . Rupanya , tak dapat pun . Time tu lah baru nak pikir cari kerja . Kebetulan pula anak member kawan ayah saya dah nak resign hujung bulan 12 tu .

Anak member kawan ayah saya yang tolong . Saya pun pergilah kat tempat kerja itu . Bagi nama , ic dan no telefon . Kebetulan pula member saya tengah cari kerja . So , saya tolong dia bagi nama dia , ic dan no telefon dia . Ayah saya minta nombor manager kat situ (lebih kurang manager lah kot) Ayah saya call dia , and then dia kata saya dapat . Uhuuu , gembiranya saya time tu .

But at the same time , saya rasa malas . why ? Because saya dah menganggur kat rumah selama sebulan . Tidur , makan , tidur , makan . Itulah aktiviti di rumah selepas bergelar budak lepasan SPM . Okaylah , saya keja kat situ just 6 jam je . Firts time nak masuk kerja , ofcourse lah ada rasa malas nak pergi kerja . Takut , berdebar semua ada . Memang time tu takut nak bergaul dengan orang lain .

Mula--mula masuk kerja , saya belajar cara buat roti . Time tu ikut je apa yang abang tu buat step by step . Lepas dah buat roti semua tu , abang tu ajar kira check stok . Abang tu buli saya time tu . Haha , jahat abang tu . Hari kedua bekerja , "Alamak ! Lupalah step buat roti ni " . Abang tu tepuk dahinya , haha . Maklumlah saya ni kan pelupa sikit . Maybe makan semut terlalu banyak -,-

Hari ketiga , keempat , kelima dan seterusnya macam itulah .Asyik-asyik lupa, lupa , lupa , lupa . Kdang-kadang ada juga merungut biila buat kerja . 'Susah'lah , 'leceh'lah and bla bla bla blabla . Dan selepas 2 minggu itu , alhamdulilah ingat juga step by step setiap jenis roti . Bila dah hampir 2 bulan kerja , "Mak , kak yong nak berhentilah . Tak larat dah kerja macam ni . Penat ! Kak yong kerja sampai bulan 3 je tau" . 

Mak saya pun geleng kepala . Apa nak buat , saya dah tak tahan dah . Lama kelamaan diri saya dapat menyesuaikan diri kat tempat kerja situ . Dah selesa . Dah nak sampai hujung bulan 3 tu , pikir banyak kali nak resign tak . Akhirnya , saya tak resign ketika itu . Entahlah , rasa hati ni tak sedap bila dah resign kat tempat kerja situ . Last-last , tak jadi resign kat situ .

Masuk bulan ini dah 4 bulan saya dah bekerja kat situ . Hmm, tahan juga aku ni . Sebab kebanyakkan staf yang kerja kat situ , tak kekal lama . Ramai yang tak tahan kerja kat situ . Sebab ? Hmm , biarlah staf kat situ je tahu . Dan bila dah masuk bulan 4 ni , ramai pula yang dah nak resign . Saya dan member saya hantar surat resign pada hari yang sama .Bila dah hantar surat resign tu , saya rasa tak sedap hati .

Hmm , entahlah . Last-last tak jadi resign terus , haha . Tapi bila tak jadi resign pula , hati ni rasa sedih . Ye lah , member kat tempat kerja tu tetap nak resign hujung bulan 4 ni . Sorang nak resign 25 April ni , sorang laigi nak resign 28 April ni dan sorang lagi nak resign 30 April ni . Hmm , habislah saya tinggal sensorang kat situ . Kawan dengan staf barulah nampak gayanya .

Apa-apa pun , saya akan tetap merindui mereka . Merekalah yang buat saya sakit hati , merekalah yang buat saya merajuk , marah dan lain-lain . Dan mereka juga yang tahan bila saya menyanyi even suara saya tak sedap , haha . Huu , mesti saya menangis bila hari terakhir mereka resign . Hmm , I WILL MISS YOU ALL :*


Ahad, 21 April 2013 @ 6:40 PG | 6 Sweet Comment(s)


Older Post | Newer Post
ATTENTION PLEASE !

1. say no to COPYCAT !
2. mind your languange !
3. behave yourself !

p/s : this is MY OWN BLOG. So , i can do whatever i like , okay ? heee :p


Ahlan Wa Sahlan .. Selamat Datang .. Follow blog saya ye .. Jangan lupa komen =) Syukran Jazilan =) Blog yang ala-ala kurang menarik ni milik penuh Nur Ezzati Ismail .. Dikendalikan dengan penuh dedikasi bukan dawai besi okay ? Thankz kerana anda sudi mendarat di sini .. Do enjoy ! wee~



Nur Ezzati Ismail




DiaryAboutLastdaysSite



put yours cbox code!