//Forever Imperfect
Ke Mana Saya Menghilang Selama ini ?
Assalamualaikum semua , Selamat Sejahtera & Salam 1 Malaysia .

Secara jujurnya , saya sangat merindui blog kesayangan saya ni . Lama 'gila' tak update entry sekarang ni . Korang rindu saya tak ? wink wink , haha . Okay , saya dah tau dah . Tak ada kan ? Okay , nevermind . It's okay *gaya macam merajuk* haha . Ada ke orang yang nak pujuk ni ? ouh , lupa pula . followers saya kat dalam blog ni dah lari sebab saya dah lama tak update entry terbaru . Okay , sorry :'( *gedik*

MANA SAYA MENGHILANG SELAMA NI ?

Haa , mesti korang nak tahukan mana saya menghilang selama ni ? *bajet je aku ni* haha . Yelah , hilang macam tu saja . Update blog langsung tak ada dah . Mana menghilang kau selama ni ? Ce cite ce cite . Kita bako , kita bako *tak pernah serius langsung aku ni* haha . Okay , i'm sorry . Nak tahu sangat kan ? Okay , actually saya menghilang selama ni sebab semakin hari semakin sibuk dengan kerja . Eh ! dah kerja ? Tak bagitahu pun . 

Okay , sorry . Apa-apa pun , saya dah bagitau kan ? hihi . Eh ! kejap ! Tahulah sibuk kerja , tapi takkan lah asyik kerja je memanjang ? Hmm , Kerja memanjang ? tak adalah . 'Gila' asyik kerja je memanjang . Haaa , kan dah terkeluar perkataan 'gila' tu . Jangan ada pula yang terasa dengan perkataan 'gila' tu . Okay , sorry again *dah berapa banyak kali daa minta sorry* haha . 

Okay , sambung balik pasal kerja tadi . Actually , tak adalah asyik memanjang je kerja . Kalau macam tu , tak hilang penat nampak gayanya . Bila kau macam kerja ni ? Ouh , saya masuk kerja pada 1 Januari 2013 . waaa , awesome tak saya ? Pada tarikh tu , ramai orang sibuk nak keluar pergi jalan-jalan . Saya ? dah mula start kerja . Korang ada ? Tak ada kan ? haha . Apa macam firts day kerja hari tu ? 


Hmm , for me not bad yet . But , agak penat sedikit . Maklumlah , kerja kat kedai kek dan roti ni kan ? Firts day saya masuk kerja , belajar buat roti . Mula-mula tu memanglah mengeluh . Sebab payah gila nak uli adunan roti tu . Asyik-asyik tak jadi . Asyik-asyik tak jadi . Fed-up saya jadinya . Lepas tu , saya belajar kira stok yang tinggal . Erghh ! Secara jujurnya , saya tak suka kira stok barang ni . Sebab ? Kena kira satu persatu stok barang yang tinggal . 

Kalau barang tu besar , senang sikit nak kira . Tapi , kalau barang yang kecil dan halus tu ? Haiya ! Memang penat ! Tapi nak buat macam mana kan ? Hmm :') Habis je kerja , terus balik ke rumah . Solat then tidur terus sampai ke pagi . Itu baru firts day kerja , dah penat gila macam baru lepas selesai buat satu rumah . haha . Second day pula ? Macam biasa buat roti . Uli , uli , uli , dan uli . But still terkakap lagi nak buat roti . Kadang-kadang ada juga lupa step by step nak buat roti pelbagai jenis .

Sampai abang yang ajar saya tu geleng kepala je tengok saya mudah lupa step buat roti . Sorry ye , abang . Haha . Bila dah hari ketiga , keempat , kelima macam tu , saya mulalah melukis step by step setiap roti . Maybe korang rasa kelakar kan ? Tapi , saya terpaksa buat macam tu sebab saya ni mudah lupa step nak roti tu . Kedua pula , sebab tak nak abang tu marah saya yang asyik pelupa je . So , nak tak nak kena buat cara tu dan hafal . Sebelum nak masuk kerja , berpulun-pulun saya hafal step by step setiap roti .

Macam nak masuk dewan peperiksaan pun ada . Haha . Dan sebelum nak masuk kerja itulah tangan saya mula mengeletar . Serta merta juga tangan mengeletar semasa uli roti . "Jangan takut nak buat roti ni" , kata abang tu . Tahu-tahu je abang tu yang aku takut . Haha . 

2 Minggu Selepas Itu ...

"Mak ! Kak yong ingat nak kerja sampai bulan 2 je" . "Bulan 2 ? kerjalah sampai bulan 3 . Kenapa ? Tak okay kerja kat situ? Kerja juga !" Masa tu , saya tak mampu nak membalas balik petanyaan mak saya tu . Dan , selepas itu , bermulalah mak saya bla , bla  bla , bla dan bla . Dalam bla bla mak saya tu , ada terselit nasihat buat saya . Entahlah ! Time tu rasa macam ... Entahlah , tapi hati saya ini kuat menyatakan saya saya akan kerja di situ sampai 2 bulan je . Bulan 3 saya duduk kat rumah tanam anggur je . Plan saya ketika itu .

Dan semenjak saya bekerja ni , setiap malam saya asyik menangis je . Menangis menangis dan terus menangis . Hmm , disebabkan terlalu banyak menangis dan banyak berfikir , bermulalah badan ni terasa nak demam . Even saya demam sekalipun , saya tetap pergi kerja . Kadang-kadang , sewaktu saya tengah buat kerja , secara tiba-tiba air mata nak mengalir ke pipi . Bertahan , bertahan je time tu . Bila terasa nak menangis tu , cepat-cepat pergi ke singki basuh muka .

"Ezzati , kenapa ni ? Macam baru lepas menangis je ? Sihat tak ni ?" kata member sebaya dari tempat kerja yang sama . "Eh ! taklah . mana ada saya menangis" . Sengaja saya sembunyikan perasaan tu . Tapi , member saya ni cepat tangkap perasaan saya time tu . Hmm :') 

Lama kelamaan , saya mula berasa seronok bekerja di situ . Memang agak penat 'gila' kerja kat situ . Tapi , biasalah . Mana ada kerja yang senang kan ? Ce cakap , ada ke kerja yang senang sekarang ni ? Tak ada kan ? Hmm , jadi kuli ? Biasalah , nama pun budak baru lepasan SPM . Memanglah terpaksa kerja jadi bawahan orang . Buat itulah , buat inilah . Lama-lama nanti , dah biasalah nanti . Now , sekarang ni tak sabar nak dapat gaji . Hihi , even rasanya gaji bulan ni nampak sikit :) 1 februari 2013 maybe dah keluar gaji dah .

Dan Semenjak saya dah bekerja hampir sebulan ni , banyak perubahan yang berlaku pada diri saya . Mula beranikan diri sendirian pergi kerja , pemikiran menjadi berkembang , yakin apabila bercakap dengan orang , dan banyak lagilah . Apa-apa pun , selama saya bekerja ni saya tak pernah menyesal pun . Malah , bertambah pengalaman yang saya dapat . Dan yang paling penting sekali , dapat melihat gelagat ramai orang yang berbagai-bagai . Haiya ! Pening kepala saya ni tengok gelagat manusia ni . 

Okay , sampai di sini sahajalah saya menaip untuk entry kali ni . Maaf kalau ada yang tersinggung dengan perkataan saya tadi . Maaf kalau ada silap dalam entry ni . Dan perlu ingat yang semua manusia tak perfect , okay ? Jangan lupa nantikan entry saya seterusnya . Finally , doakan saya dapat bertahan kerja di tempat itu dan doakan juga supaya saya dapat result SPM yang 'TERGEMPAK' supaya saya dapat mencipta sejarah dalam hidup saya ini . 

Assalamualaikum :)


Isnin, 28 Januari 2013 @ 6:33 PG | 7 Sweet Comment(s)


Older Post | Newer Post
ATTENTION PLEASE !

1. say no to COPYCAT !
2. mind your languange !
3. behave yourself !

p/s : this is MY OWN BLOG. So , i can do whatever i like , okay ? heee :p


Ahlan Wa Sahlan .. Selamat Datang .. Follow blog saya ye .. Jangan lupa komen =) Syukran Jazilan =) Blog yang ala-ala kurang menarik ni milik penuh Nur Ezzati Ismail .. Dikendalikan dengan penuh dedikasi bukan dawai besi okay ? Thankz kerana anda sudi mendarat di sini .. Do enjoy ! wee~



Nur Ezzati Ismail




DiaryAboutLastdaysSite



put yours cbox code!