//Forever Imperfect
Tahun Baru , Jiwa Baru ?
Assalamualaikum ^_^ tinggal beberapa minggu saja lagi kita bakal melangkah ke tahun 2012 , kan ? macam biasa , detik-detik pergantian tahun ini adalah momentum yang baik untuk kita semua menilai serta mengenal diri secara keseluruhan . saat terbaik juga untuk 'cermin-cerminkan' diri dengan segenap kerendahan hati serta ketulusan jiwa tentang apa yang telah kita lakukan pada tahun 2011 dan apa yang igin kita laksanakan pada tahun baru nanti .

Jangan pernah rasa malu dengan keadaan diri kita sendiri , kita adalah kita . sekalipun , kita tak sehebat dan sebijak kengkawan lain tetapi kita adalah orang yang paling tahu tentang kehidupan kita sendiri . paling memahami apa yang kita cari dan perlukan dalam kehidupan ini .


Tak salah mendengar pendapat orang lain supaya kita tak tersalah langkah dalam mengambil keputusan dan sebagainya . tetapi , jangan mendengarkan pendapat orang lain atau terburu-buru menuruti apa yang diperkatakan itu semata-mata mahu memuaskan hati mereka . sebaliknya , dengar , patuhi atau contohi jika ia mampu membantu mengembangkan diri korang . segera buang jauh-jauh , campak ke laut biru jika segala komen dan pendapat tersebut korang rasakan ia langsung tidak membuat korang menjadi lebih baik . percayalah pada diri sendiri kerana diri korang tidak mungkin menipunya .
Setiap orang memang inginkan yang lebih baik daripada tahun sebelumnya dan kita pun macam tu juga . tapi , bukan semua orang betul-betul berusaha untuk menjadi lebih baik , kan ? kebanyakkanya hanya terjebak pada keinginan dan harapan tanpa mahu berusaha . so , kalau korang impikan sesuatu yang lebih baik daripada tahun-tahun sebelumnya , kena rajin berusaha , okay ? tahun 2012 tu berada dalam genggaman tangan korang sendiri , better or wost ?
Oppsss , banyaknya kita berceloteh hari ni , hihi . nanti korang mesti bosan membacanya .. kita berceloteh ni bukan nak tunjuk bagus and manusia yang sempurna sangat , tapi kita taip ni pun sekadar nak berkongsi dengan korang sambil mengingatkan diri kita ni . kita harap korang suka dengan entri kita kali ni , kalau ada yang silap , kita minta maaf sangat , okay ? okaylah , sampai di sini sajalah kita menaip , kalau ada masa yang lapang , kita akan update blog ni .. okay , salam sayang kita kepada korang semua ^_^

*Terima kasih daun keladi kerana sudi membaca entri ni .. kalau sudi jenguklah blog ni lagi =)


Selasa, 29 November 2011 @ 5:40 PG | 0 Sweet Comment(s)


Older Post | Newer Post
ATTENTION PLEASE !

1. say no to COPYCAT !
2. mind your languange !
3. behave yourself !

p/s : this is MY OWN BLOG. So , i can do whatever i like , okay ? heee :p


Ahlan Wa Sahlan .. Selamat Datang .. Follow blog saya ye .. Jangan lupa komen =) Syukran Jazilan =) Blog yang ala-ala kurang menarik ni milik penuh Nur Ezzati Ismail .. Dikendalikan dengan penuh dedikasi bukan dawai besi okay ? Thankz kerana anda sudi mendarat di sini .. Do enjoy ! wee~



Nur Ezzati Ismail




DiaryAboutLastdaysSite



put yours cbox code!